Lwjgl ile çalışırken eğer görüntünün devamlılığını sağlayan bir döngü kullanmazsanız, verdiğiniz komutlara göre çıktı verilir ve sonra uygulama sonlandırılır. Bu konuda bana yardımcı olan Mert Türkal’ a teşekkür ederim. Şimdi aşağıda verdiğim örnek koda bakalım ve bu kod üzerinden birkaç noktaya dikkatinizi çekmek istiyorum.

package com.farukbozan.grafik;import org.lwjgl.Sys;
import org.lwjgl.opengl.Display;
import org.lwjgl.opengl.DisplayMode;
import org.lwjgl.opengl.GL11;public class MainGrafik {

public static void main(String[] args) {

try
{
DisplayMode[] ekranModlari = Display.getAvailableDisplayModes();
DisplayMode ekranModu = ekranModlari[6];
Display.setDisplayMode(ekranModu);
Display.setFullscreen(true);
Display.setTitle(“Java 3D”);
Display.create();
GL11.glColor3d(1, 1, 1);
while(true)
{
GL11.glBegin(GL11.GL_LINES);
GL11.glVertex3f(0.5f, 0.5f, 0);
GL11.glVertex3f(-0.5f, 0.5f, 0);
GL11.glEnd();
Display.update();
if(Display.isCloseRequested())
break;
}
}
catch(Exception ex)
{
Sys.alert(“Hata”, ex.getMessage());
}

}

}

Şimdi önemli noktalara tek tek bakalım. Daha önce de değindiğim gibi ekran modlarını alıyoruz. 6. modu kullanmamın nedeni bunun benim bilgisayarımla uyumlu olduğunu bilmemden dolayı. Siz klasik döngü kontrolüyle kendinize uygun modu aktif edebilirsiniz. Daha sonra tam ekran modunu açıyoruz, ekran başlığını ayarlıyoruz. Beyaz renk kullanıyoruz. Geldik yazının ana maddesine, bir döngü içerisinde devamlı olarak ekrana çıktı veriyor ve ekrandaki görüntüyü güncelliyoruz. Çıkış şartı için de kullanıcıdan çıkış isteği alınıp alınmadığına bakıyoruz. Böylece herhangi bir soruna yer vermeden kullanıcı uygulamayı sonlandırabiliyor.

Bol Java’ lı günler dileğiyle…

Categories:

No responses yet

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir