Merhaba Java dostları,

Bu yazım önceki Factory Design Pattern yazımın devamı niteliğinde olup, dikkat etmemiz gereken birkaç nokta hakkında bahsetmek istiyorum.

Öncelikle bu tasarım kalıbının obje oluşturma ile ilgili bir kalıp olduğunu hatırlatmak istiyorum. Obje oluşturmak için bir veya birkaç parametre içeren bir sete sahip olmamız gerekir ki hangi objeyi oluşturup döndürmemiz gerektiğini bilelim. Bu tasarım kalıbını etkin olarak kullanabilmek için interface veya abstract yapılarını kullanmamız lazım. Böylece yapılar arasında ve mimari anlamda esneklik sağlamış oluruz. Kodumuzu kullanacak programcı ise böylece arka planda olanlardan haberdar olmak zorunda olmayacaktır. İşte tam da istediğimiz şey bu 🙂 .

Bir diğer ipucu olarak verebileceğim konu ise her defasında objeleri new ile oluşturmak yerine arka planda havuz türü bir yapı tutup var olan objeleri buradan dönebiliriz. Tabi böyle bir durumda havuzdaki obje tekil olmuş olacak ve A noktasındaki değişikliği B noktası da görecektir.

Son olarak Singleton tasarım kalıbı Factory ile birleşerek voltranı oluşturabilir 😀 .

Bol Java’ lı günler dileğiyle… 😀

No responses yet

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir