Bu yazımda oluşturduğum kütüphaneyi de kullanarak örnek bi rotate işlemi yapacağım. Ayrıca bu örnekte önemli bir  nokta da ekrana çıktı olarak verilen çemberin merkez noktasının ve yarıçap değerinin isteğe göre kod ile oluşturabilmesidir. Şimdi örnek koda bakalım.

package com.farukbozan.grafik;import com.farukbozan.jfr.opengl.JFRGraphic;
import com.farukbozan.jfr.opengl.JFRPoint3D;
import com.farukbozan.jfr.opengl.JFRUtility;
import org.lwjgl.Sys;
import org.lwjgl.opengl.Display;
import org.lwjgl.opengl.GL11;public class MainGrafik {

public static void main(String[] args) {

try
{
float rotateValue = 0.1f;
JFRUtility jfrUtility = new JFRUtility();
JFRGraphic jfrGraphic = new JFRGraphic();
Display.setDisplayMode(jfrUtility.selectDisplayMode(Display.getAvailableDisplayModes(), 800, 600, 60));
Display.setFullscreen(false);
Display.create();
GL11.glClearColor(0, 0, 0, 0);
while(true)
{
GL11.glClear(GL11.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
GL11.glColor3d(1, 0, 0);
jfrGraphic.drawCircle(new JFRPoint3D(0.5, 0.5, 0), 0.5);
GL11.glColor3d(0, 1, 0);
jfrGraphic.drawCircle(new JFRPoint3D(-0.5, 0.5, 0), 0.5);
GL11.glColor3d(0, 0, 1);
jfrGraphic.drawCircle(new JFRPoint3D(-0.5, -0.5, 0), 0.5);
GL11.glColor3d(1, 0, 1);
jfrGraphic.drawCircle(new JFRPoint3D(0.5, -0.5, 0), 0.5);
GL11.glColor3d(1, 1, 0);
jfrGraphic.drawCircle(new JFRPoint3D(0, 0, 0), 0.5);
jfrGraphic.rotateAroundAxis(rotateValue, JFRGraphic.JFR_AXIS_Y);
Display.update();
if(Display.isCloseRequested())
{
break;
}
}
}
catch(Exception ex)
{
Sys.alert(“Hata”, ex.getMessage());
}

}

}

Yukarıdaki komutlardan bazıları JFR kütüphanesinde bulunmaktadır. Metot isimlerinden ne tür işlem yaptıkları oldukça anlaşılabilir durumda. Bunun yanı sıra dosyalar sayfasında kütüphane ile ilgili javadoc da bulunmaktadır. Uygulamanın çalışması ile ilgili bazı ekran görüntüleri aşağıdaki gibidir.

rotate_1

rotate_2

Bol Java’ lı günler dileğiyle…

Categories:

No responses yet

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir