Grafiksel çalışmalarda lwjgl aynı zamanda OpenGL kütüphanesinde bulunan bazı çizim metotları ekrana farklı şekilde çıktılar üretir. Bu yazıda bu modlar ve nasıl bir çıktı ürettikleri üzerinde durmaya çalışacağım.
Çizim Modu | Çizim Mantığı |
GL_POINTS | Verilen koordinatlara nokta halinde çizimler yapar. |
GL_LINES | Verilen koordinatları ikişer noktalar halinde gruplayıp bunlara doğru çizer. Yalnız bu doğrular birleşmez. |
GL_LINE_STRIP | Yukarıdan farklı olarak doğruları birleştirir. |
GL_LINE_LOOP | Doğruları birleştirdikten sonra son nokta ile ilk noktayı da birleştirir. Böylece kapalı bir çizim oluşur. |
GL_TRIANGLES | Verilen noktalar üçerli gruplandırırak üçgen çizimleri yapar. |
GL_TRIANGLE_STRIP | Üçgenleri yine üçerli gruplar. Her gruptan sonraki grupta kendinden önceki gruptaki son 2 nokta kullanılır. Böylece üçgenlerden oluşan çokgen elde edilir. |
GL_TRIANGLE_FAN | Başlangıç noktası sabit kalacak şekilde tek noktadan üçgen çizimleri yapılır. Her adımda bir nokta değişimi yapılır. |
GL_QUADS | Noktalar dörderli gruplandırılır ve ayrık dörtgenler elde edilir. |
GL_QUAD_STRIP | Öncekinden farklı olarak bu dörtgenler birleştirilir. |
GL_POLYGON | Verilen noktalar arasında konveks yani içbükey çokgen çizimi yapılır. Dikkat edilmesi gereken nokta son nokta ile ondan bir önceki noktanın çizim sıralarının farklı olması. Örnek olarak 4. nokta 3. noktadan önce çizilir. |
Bol Java’ lı günler dileğiyle…
No responses yet