Merhaba değerli Java dostları. Bu yazımda okuduğum bazı makalelerin giriş maiyetindeki bilgilerini derleyip yazmak istedim. Konumuz design patterns yani tasarım kalıpları. Malumunuz bir yazılımın en önemli yönlerinden birisi de mimarisi ve gelecekte olacak geliştirmelere rahat uyum sağlayabilmesidir. Bunun için çeşitli problemlere tasarım çözümleri geliştirilmiştir. Biraz teorik olarak yoğunlaşalım.

  • Design Pattern özellikleri
  1. Bir tasarım kalıbının adı vardır ve probleme, çözüme yönelik anlaşılır bir isim içerir.
  2. Problem tanımı içerir.
  3. Bu probleme çözüm olarak ne sunduğunu içerir.
  4. Sonuçta oluşan durumu özetler

 

  • Design Pattern problemine yaklaşım
  1. Problem iyi anlaşılmalı ve tanımlanmalı.
  2. Yeni eklenecek yapı ile var olan yapı arasında ilişiki incelenmelidir.
  3. Gerekli interface ve implementasyon tanımları yapılmalıdır.
  4. Design patternler içerisinde uygun olan araştırılmalıdır. Burada bir noktaya değinmek istiyorum. Design pattern bilmek demek hepsini ezbere bilmek demek değildir. Uygun ve isabetli seçim için araştırmak ve kullanabilmek demektir.
  5. Yeni tasarım sonrası oluşabilecek seneryalor gözden geçirilmelidir.

 

  • Design pattern araştırma yöntemi
  1. Elinizin altında design patterns içerikli bir kaynak mutlaka olmalı. Çünkü onlarca çeşit var ve hepsini ezberlemek mümkün değil.
  2. Örnek kodlar incelenmelidir.
  3. Uygun adlandırmalar ile implementasyon yapılmalıdır.

 

Yeni design pattern yazılarında görüşmek üzere. Bol Java’ lı günler dileğiyle… 😀

No responses yet

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir